Napelemeket helyezett el a FlixBus a Dortmund–London között közlekedő járatán. A napelemek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, ezzel csökkentendő az üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást – tudatta szerkesztőségünkkel Miklósy Boglárka, a FlixBus magyarországi sajtófőnöke.
A buszok tetejére szerelt szolár-szőnyegek könnyűek és különösen vékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolár-szőnyeg „párbeszédet folytat” a busz váltóáramú generátorával. Hagyományosan az áramfejlesztő egység üzemanyagot használ a busz akkumulátorának a töltéséhez. Az új technológiának köszönhetően azonban már főként napenergiával történik ez a folyamat. A próbaidőszakban 100 kilométerenként átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a napelemes autóbusz. Napi átlagban a FlixBus járművei 600 kilométert futnak; ekkora távolsággal számolva kereken 10 liter üzemanyag takarítható meg. A napelemek várhatóan a mostaninál jóval több energiát termelnek majd a nyári hónapokban.
Az akkumulátor látja el villamos energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. A FlixBus flottjában a járművek USB-töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek. Így tehát nem csupán a jármű, hanem az utasok energia-felhasználását (például a telefonok töltéséhez szükséges áramot is) megújuló forrásból, a nap sugarainak hasznosításával fedezi a FlixBus.
A környezetkímélő kezdeményezésben a FlixBus a Trailar céggel működik együtt. A brit vállalkozás újszerű megoldásokat kínál a haszon-gépjárművek kibocsátásának csökkentésére. A hajlékony szolár-szőnyegeket járműveken felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már jó ideje beváltak. A FlixBus elsőként vezeti be a technológiát nemzetközi távolsági autóbuszain.
A német gyökerű FlixBus közúti személyszállító társaság helyi partnerekkel működik együtt. Egyikük a németországi Limburg an der Lahn központú Kupers Touringcars. A napemelet az ő egyik buszukra szerelték föl; útvonala: Dortmund–Eindhoven–Antverpen–Bruges–London.
A Trailar, a Kupers Touringcars és a FlixBus rendszeresen értékeli a tapasztalatokat és szükség szerint fejleszti is berendezést azért, hogy a lehető legcsekélyebbre csökkentse a jármű szén-dioxid-kibocsátását.
A törekvés részeként két évvel ezelőtt a FlixBus helyezte forgalomba a világ első, teljesen elektromos távolsági autóbuszát Franciaországban; hasonló tavaly óta rója az Egyesült Államok útjait – kísérletképpen.