Made in Italy, immár negyedszer: nem csupán pasta és pizza

Bár aligha kell népszerűsíteni az olasz kulináriát és élelmiszeripart, és a turizmusnak sem kell különösebb hírverést kelteni, mégis úgy látszik, az olaszok szerint a jó bornak is kell cégér. Ezért is olyan aktív a hazánkban funkcionáló olasz szervezetek munkája, és rendezik meg, immár negyedszer az idén június 16-ig tartó Olasz Fesztivált. (Kép: Italian Festival)

A  nagyszabású, elsősorban a gasztronómiára építő fesztivál június 16-ig tart, amelyet az Olasz Külkereskedelmi Intézet szervez a budapesti Olasz Nagykövetség védnökségével, valamint az Olasz Kultúrintézet és a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara együttműködésével.  Amint azt a résztvevő intézmények vezetői a mai sajtótájékoztatón kifejtették: ritkaság, hogy egy adott ország külföldön működő szervezetei ilyen kiválóan működjenek együtt.

Az Olasz Fesztivál immár hagyományosan a kiváló itáliai termékek bemutatója, melynek alkalmából a résztvevő cégek kedvezményeket és nyereményeket ajánlanak fel, illetve eseményeket szerveznek a Made in Italy, a design és az olasz stílus népszerűsítéséért,  a kozmetikai termékektől, az élelmiszereken, a divaton és ruházaton, illetve az autó-motor szektoron át a művészetekig, kultúráig, turizmusig.

Az eseményt beharangozó sajtóeseményen számok, százalékok is elhangzottak, a nagykövet Massimo Rustico, illetve az illetékes szervek vezetői részéről, az olasz gazdaság teljesítményére vonatkozóan.

Az olasz–magyar kereskedelmi kapcsolatok folyamatosan javulnak, 2014–17 között a külkereskedelmi termékforgalom harmadával, 7,1-ről 9,5 milliárd euróra nőtt. A legfrissebb adatok is ezt a kedvező irányzatot erősítik: Olaszországot a negyedik helyen találjuk Magyarország kereskedelmi partnerei között. Amiben az olaszok elsősorban kiválóak, azok a  kézműves termékek, a kis- és középméretű vállalkozások, amelyek sokszor familiáris alapon működnek, és őrzik a régi receptúrákat, de nyitottak a legmodernebb technológiákra is.

A nagyközönség számos népszerű rendezvényre számíthat a hazánkban működő száz, olasz érdekeltségű cég jóvoltából, 30 helyszínen, sok tucatnyi programmal, ezekről elsősorban ezen a  honlapon, valamint az olasz kereskedemi kamara honlapjáról  tájékozódhat. Minden klasszikus olasz élelmiszer bemutatkozik, a proseccótól a sajtokig kóstolókon és más rendezvényeken.