A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeggaléria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata feltehetően több szempontból is tisztességtelenek minősülhet. A kereskedés ál-végkiárusítással és valótlan akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat. (A nyitó kép forrása: fotocommunity.de)
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mert a vállalkozás egyebek között a nagy kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon futó reklámjai vélhetően több szempontból is megtévesztik a fogyasztókat.
A Versenyhivatal gyanúja szerint a cég feltehetően megalapozatlan állításokkal hirdeti piacelsőségét és termékválasztékának nagyságát (pl. „A legnagyobb és legjobb szőnyegválaszték Magyarországon”). A vállalkozás emellett olyan „eredeti” árakat tüntethet fel az akciós árai alapjául, amelyeket korábban vélhetően sohasem alkalmazott. A szőnyegkereskedés továbbá megtévesztően állíthatja, hogy végkiárusítást tart, „felszámolási kedvezményt”ad minden szőnyegre, illetve„véglegesen bezárja üzletét” – miközben nem áll szándékában felhagyni a tevékenységével. Az ál-végkiárusításhoz hasonlóan a fogyasztók mihamarabbi vásárlásra sürgetését szolgálhatták a cég honlapjának egyes elemei is – így például egy visszaszámláló óra, amelynek feltehetően nem volt valódi hatása az akció elérhetőségére.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre, de indokolt esetben kétszer, két-két hónappal meghosszabbítható. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/13/2022.