Tanulságos levélváltás kormányablak-témában

Szerkesztőségünk munkatársa elsőként bekopogtatott a győri vasútállomás főnökéhez, ám ő szabadságon volt, ezért a helyettesétől megkérdezte: mikor nyitják meg az indóház épületében a legalább százötven négyzetméteren létesített, és állítólag elkészült kormányablakot. A vasúti vezető nem tudott válaszolni, ám készséggel javasolta, hogy érdeklődjünk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságánál.

Július 4-én meg is történt, kollégánk levelet írt a MÁV-sajtónak: „Kb. egy éve befejezetlennek látszik a győri vasútállomáson a váróterem megszüntetésével létrehozott (?) kormányablak. Érdeklődöm, hogy mi a tervük a hatalmas, lezárt térrel? Válaszukat köszönöm. Kiváló tisztelettel…”

Öt nap elteltével válaszolt a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság:

„Uniós források felhasználásával a győri vasútállomáson a MÁV Zrt. megtervezte és kiépítette a Kormányablak működéséhez szükséges infrastruktúrát. A Kormányablak műszaki átadás-átvételi eljárása 2019.01.24-én lezárult. További információért kérjük forduljon a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatalhoz. Üdvözlettel…”

A labda tehát tovább pattintatott. Irány a kormányhivatal, 2019. július 13-i levél:

„Tisztelt Szóvivő Asszony! Kérem, hogy olvassa el az alábbi levélváltást, amelyben a MÁV az Ön által képviselt hivatalra hivatkozik – mint egyedül illetékes válaszadóra. Tájékoztatását előre is köszönöm. Tisztelettel…”

Kormányhivatali válasz 2019. július 15-én:

„Tisztelt … Megkeresésére a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal az alábbi választ adja: A győri vasútállomáson létesítendő kormányablak megnyitásához az előzetes engedélyek beszerzése folyamatban van. Tisztelettel: Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal”

REMÉNYBELI KORMÁNYABLAK. HELYSZÍN: GYŐR, VASÚTÁLLOMÁS. IDŐPONT: 2019. JÚLIUS 23.:

A képek aligha kívánnak kommentárt: mozdulatlanság, takarítatlanság, befejezetlenség. Igen nagy valószínűséggel senkinek sincs szüksége rá. Talán mégis csak célszerűbb lenne visszaalakítani ezt a csarnokot az eredeti céljára, váróteremmé. Mert az bizony nincs a győri vasútállomáson. Holott egykor volt két utasváróterem, kisgyermekes váróterem, tanulóváróterem, mi több, könyvkölcsönzős kultúrváróterem is. Szóva a „kormányablak” mai állapota:

 Az ám, mennyit költöttek erre a hiábavalóságra?

Netán ennyi pénzből liftet lehetett volna építeni a peronokhoz?

Ki lehetett volna takarítani az aluljárókat?

Stb., stb. 

Egyébként érdemes figyelni a levelezésben föllelhető dátumokat:

A beruházás valamikor tavaly ősszel befejeződött. Az idén január 24-én (!) megtörtént a műszaki átadás-átvétel, ám jó fél évvel később még csak a megnyitáshoz szükséges előzetes engedélyek beszerzése folyik. Lenyűgöző ez a sebesség! Ezek után csodálni való, miért nem tüntetnek ezrek Győrött azért, hogy a vasútállomási kormányablaknál intézhessék ügyes-bajos dolgaikat – mintegy ötszáz méterre az évek óta működő, azonos rendeltetésű szolgáltató hivataltól.

Munkatársunk nem tudja, hogy egyáltalán szükség van-e vasútállomási kormányablakra, és azt sem, hogy mennyibe került. Azt viszont rajta kívül utasok tízezrei tudják: nagyon kellene legalább néhány lift a győri vasútállomásra, szállítandó a mozgásukban korlátozottakat a várócsarnok és a vonatokat fogadó peronok között. Meg egyáltalán: régóta esedékes az 1958-ban átadott komplexum felújítása, korszerűsítése – akár úgy is, hogy néhány stadionnal, 50 centiméteres kilátóval, miniszterelnöki kisvasúttal kevesebb létesül… 

A témához kapcsolódó cikkeink:

https://www.infovilag.hu/2018/10/10/van-e-a-gyorinel-elhanyagoltabb-vasutallomas-valaszolt-a-mav

https://www.infovilag.hu/2018/09/12/van-e-a-gyorinel-elhanyagoltabb-vasutallomas