Vírusvonal: kapacitás és lehetőségek

A Magyar Telekom 20–30 százalékkal megnövekedett adatforgalmat tapasztal. A hangforgalom is növekszik: ma mintegy harmadával többen telefonáltak, mint a múlt hét azonos napján. az utóbbi két hétben a forgalom a szokásosnak a másfélszeresére nőtt – válaszolta kérdéseinkre a társaság kommunikációs igazgatósága.

A helyzet percről percre változik: a társaság szakemberei folyamatosan figyeli a hálózatot, mindent megtesznek a kapacitások lehetséges bővítéséért.

Ha azt tapasztalják, a megnőtt forgalom veszélyeztetné a hálózat biztonságát, a védelmi intézkedési tervek alapján beavatkoznak – a szolgáltatások biztonságos fenntartása céljából. A Magyar Telekom hálózati infrastruktúrája megfelel a jelenlegi igényeknek, azonban erőforrásai nem végtelenek, ekként a forgalomnövekedés mértéke fogja meghatározni az esetleges korlátokat.

A megnövekedett távmunka, illetve az internetes, valamint a tv-s platformokon kezdődő távoktatás nagyban átalakítja a szokásos hálózati terhelést. Azokon a pontokon, ahol a forgalom hatására kiemelkedő kapacitásigény jelentkezik, a távközlési társaság a partnereivel együtt felméri, hogy milyen licensz- vagy hardverbővítésre van/lesz szükség az igények kielégítése céljából.

A T-Systems üzleti ügyfeleitől a kialakult helyzet miatt érkeznek kivételes hálózatbővítési- és távmunka-kiépítési igények, melyeket kiemelten kezelünk.  

A koronavírus miatt kialakult helyzetben a digitális szolgáltatások a mindennapi munkavégzés, vagy éppen az életminőség, a családi kapcsolattartás meghatározó elemeivé váltak. Ezért a Telekom a saját eszközeivel is hozzá kíván járulni ahhoz, hogy ügyfelei a lehető legkönnyebben igazodhassanak a megváltozott körülményekhez.

Lakossági és üzleti mobil ügyfeleinek ingyen extra adatot ad a munkához, tájékozódáshoz és a családi kapcsolattartáshoz, együttműködéshez arra az esetre, ha a koronavírus miatt valaki egy ideig nem megy, vagy nem mehet közösségbe, otthonról dolgozik, vagy akadályozottá válik a családjával való személyes kapcsolattartásban. A vállalat minden mobil ügyfelének, beleértve a lakossági előfizetőket és a feltöltő-kártyás ügyfeleket, valamint a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország üzleti és kormányzati ügyfeleit, továbbá a Mol mobil és Blue mobil ügyfelek számára is 10 GB-os mobil adatforgalmi egyenleget biztosít díjmentesen.

Az ügyfeleknek nincs külön teendőjük, az extra adategyenleget a Telekom március 16-án 0:00 óráig aktiválja mindenkinél. Az egyszeri extra 10 GB-os egyenleg belföldön és az EU-n belül használható fel április 30-ig. Ha ez az adatmennyiség is kevésnek bizonyulna, abban az esetben a lakossági és kisvállalati ügyfelek a Telekom alkalmazásban további 5 GB-ot tud aktiválni, 30 napon belüli felhasználásra (ennek lejárta után újra aktiválható, április 30. előtt). Az extra adatmennyiséget a belföldön korlátlan adatforgalmú díjcsomagokkal rendelkező ügyfelek is tudják roaming helyzetben az EU-n belül hasznosítani. 

Az otthon tartózkodás idejének tartalmas eltöltéséhez több mint 200 filmet/epizódot kínál a Telekom Videotéka ingyen, valamint kéthetente megújuló kínálattal féláras akció formájában is igyekszik kedveskedni ügyfeleinek (utóbbiak már elérhetők).

A koronavírus terjedésének megelőzésére a Magyar Telekom március 16-ától általános távmunkát hirdetett munkavállalói számára. Ez azt jelenti, hogy azokban a munkakörökben, ahol lehetséges, a kollégák otthonról dolgoznak a veszélyhelyzet végéig. A Magyar Telekom budapesti székháza az ország legnagyobb irodaháza, melyben 5000-en dolgoznak. Mától csak a hálózat felügyeletét végző, és az ügyfélszolgálatos feladatokat ellátó kollégák maradnak a székházban, mintegy 400-an.

Az oktatási intézmények bezárása miatt a Magyar Telekom igyekezett a távmunka lehetőségét kiterjeszteni olyan munkakörökre is, ahol ez eddig nem volt bevett szokás. Ha kisgyermeket nevelő munkatársa a munkaköre miatt mégsem tud élni a távmunka lehetőségével (pl. bolti értékesítő), akkor a Magyar Telekom távolléti díjat fizet számára, hogy gyereke(i) felügyeletét elláthassa.

A Magyar Telekom üzletei továbbra is nyitva tartanak, de arra kérik ügyfeleket, hogy csak egészségesen látogassák az üzleteket, és a kényelmesebb ügyintézés végett válasszák a digitális ügyfélszolgálati csatornákat. Az üzletterekben egyszerre csak annyian tartózkodhatnak, ahány pult van; az ügyfelek egymástól két méter távolságban várakozhatnak.