Agresszív kereskedésért 480 milliós bírság

Tisztességtelennek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ÉkszerTV értékesítési gyakorlatát, és 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára.

Az ÉkszerTV című televíziós műsor akár 80–90%-os kedvezménnyel hirdet telefonon keresztül megrendelhető ékszereket. A Gazdasági Versenyhivatal most lezárult vizsgálata feltárta, hogy az adás ékszer-értékesítési gyakorlata több szempontból is tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben.

A műsor üzemeltetője agresszív kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, amikor valótlanul azt állította, hogy a bemutatott ékszerek csak nagyon korlátozott ideig és mennyiségben állnak rendelkezésre a reklámozott, kedvező áron, abból a célból, hogy a fogyasztókat azonnali vásárlásra ösztönözze. A műsor ezeket a kedvezményes árakat egyébként – mint a vizsgálat közben kiderült – fiktív, korábban sosem alkalmazott és piaci árszínvonalnak sem tekinthető alapárakhoz hasonlította. Az adás emellett az ékszerek egyes tulajdonságai kapcsán közzétett, nem bizonyított állításokkal is megtévesztette a fogyasztókat (pl. „a pápa áldásával”; „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” stb).

A versenyhatóság 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsort működtető Emporia Style Kft.-re. A cég továbbá olyan belső eljárásrend bevezetését vállalta, amellyel elkerülhetőek a jövőbeni, hasonló jogsértések, és amelyek ellen a Versenyhivatal továbbra is fellép a magyar fogyasztók védelmében.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/33/2018.