Az eddiginél többet kellene exportálniuk a magyar e-kereskedőknek

Elveszítik versenyelőnyüket a magyar e-kereskedelmi cégek, ha nem kezdenek el exportálni Európába – állítja a 16 országot kiszolgáló Frisbo nemzetközi fulfillment cég. A társaság szerint a hazai cégek trónkövetelői már a kapuk előtt állnak.

A magyar e-kereskedelmi piac tavaly 46%-os növekedést tapasztalt, az iparág éves bevétele elérte az 1700 millió eurót. Az e-kereskedelem várhatóan évi 12 százalékkal növekszik. Mind többen az online vásárlást részesítik előnyben, részben azért, mert a középkorúak és az idősebbek a járvány idején rájöttek: az online vásárlás kényelmes és biztonságos, másrészt a teljesen digitális Z-generáció, a 21. század első évtizedében születettek egyre nagyobb része válik pénzes vásárlóvá már a következő években. Bogdan Colceriu, a Frisbo nemzetközi e-logisztikai cég vezérigazgatója szerint az átlagfogyasztót nem érdekli, hogy helyi webáruházból vásárol-e, vagy sem, amíg idejében megkapja a megrendelt terméket. Magyarország 15 nagy e-kereskedőjéből csak kettő magyar tulajdonú cég, ráadásul egy sor nemzetközi szereplő készen áll arra, hogy betoppanjon a magyar piacra.

Versenyelőnyük megtartása végett a magyar cégeknek is el kell kezdeniük a határon túli értékesítést, a magyar e-kereskedelem kivitelének mindenképpen meg kell közelítenie a behozatal értékét. A július 1-jén megváltozott áfaszabályok segíthetnek ebben. A múlt év végéig a kereskedőknek annyi országban kellett adózniuk, ahányba eladtak. Ez évtől viszont az adóhivatal a bevallás alapján teljesíti a kifizetéseket a jogosult országoknak.

A külföldi piacokon elérendő sikerhez az e-kereskedelmi cégeknek jó exporttervvel, stabil logisztikával és erős marketinggel kell rendelkezniük. A Frisbo az a teljesítői hálózat Európában, amelyik gyors hozzáférést kínál ellenőrzött raktárakhoz, komplett komissiózási és csomagolási szolgáltatásokkal, valamint egyetlen platformot az összes értékesítési csatorna egy helyen történő kezelésére, a helyi futárokkal történő kiszállításokhoz.

A vállalat ingyen kínál tanácsadást az új piacokra terjeszkedéshez, beleértve az olyan partneri szolgáltatásokhoz való hozzáférést, mint az e-kereskedelmi marketing, ügyféltámogatás, számlázás, jogi tanácsadás, vámügyek…