A Pécsi Tudományegyetem a nemzetközi piacra igyekvő magyar, repülőrajtos vállalkozással (startuppal), az iLex-szel (nem tévesztendő össze a Budapest, XVII. kerületében évtizedek óta működő kertépítő vállalattal) együtt szervezett tanfolyamot abból a célból, hogy megismertesse a joghallgatókat a választott hivatásukban használható digitális technológiákkal.
A kezdeményezés részeként bemutatták az iLex mesterséges intelligencia alapú oktatási eszközét, a Lexi-t. A Lexi egy olyan „dumagép” (chatbot), amely magyarul válaszol polgárjogi kérdésekre, a feladata pedig jelenleg az, hogy bemutassa, minként használhatók a megismerésen alapuló (kognitív) technológiák a jogászatban. Ahogy telik az idő a tanfolyamon, nem csupán a diákok, de Lexi tudása is bővül, hiszen a chatbot a használat közben folyamatosan tanul, így egyre bonyolultabb kérdésekre tud válaszolni.
Az iLex a chatbotot az IBM Cloud (számítástechnikai felhő, amikor az adatok nem a saját eszközön tárolódnak) segítségével építette, amely nemcsak tárhelyet, de fejlesztői környezetet is kínált a kognitív rendszer számára. Lexit egyelőre az egyetemi előadókban használják, de az iLex tervei szerint hamarosan a cég oldalán is válaszolni fog a látogatók kérdéseire. Fejlesztésén népes csapat dolgozik, közöttük az iLex jogi szakemberei valamint a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem tanárai és diákjai. A cég arra számít, hogy Lexi egy éven belül 1,8 millió jogi kérdést tud majd megválaszolni chatüzenet vagy online beszélgetés formájában.